Jiří Habart (1992) patrí k najmladšej generácii českých dirigentov. Dirigovanie študoval na Janáčkovej akadémii múzických umení v Brne pod vedením Jakuba Kleckera, Tomáša Hanusa a zbormajstrovstvo u prof. Blanky Juhaňákovej. Zúčastnil sa na dirigentských kurzoch pod vedením Tomáša Netopila, Kirka Trevora, Zsolta Nagya a Marka Stringera. Jiří Habart sa tiež venoval hre na barokových husliach pod vedením renomovanej virtuózky Lenky Torgersen, koncertnej majsterky súboru Collegium Marianum. Spolupracoval s orchestrami, ako sú London Symphony Orchestra, NDR Elbphilharmonie Orchester Hamburg, Kodály Filharmónia Debrecín, Filharmónia Brno, Moravská filharmónia Olomouc, Zlínska filharmónia Bohuslava Martinů, Plzenská filharmónia, Juhočeská filharmónia. S Komornou operou HF JAMU v Brne naštudoval opery Impresário v koncoch (Cimarosa), Orfeus a Eurydika (Gluck) a ako asistent dirigenta Čarovnú flautu (Mozart). V rámci Medzinárodného operného a hudobného festivalu Janáček Brno 2018 sa predstavil spoločne s Komornou operou HF JAMU v naštudovaní dvoch súčasných opier Falstaff a Neznáma. V Národnom divadle Brno sa ako asistent dirigenta podieľal na hudobnom naštudovaní opery Antonína Dvořáka Čert a Káča. Na 13. ročníku medzinárodného hudobného festivalu Dvořákova Praha 2020 zastúpil v tej istej funkcii Tomáša Netopila pri naštudovaní Beethovenovej Deviatej symfónie. V sezóne 2023/2024 čaká Jiřího Habarta debut s Janáčkovou filharmóniou Ostrava. Prvýkrát sa tiež predstaví na festivale Janáčkov máj s orchestrom Sinfonia Varsovia a so Slovenskou filharmóniou na festivale Allegretto Žilina. Od sezóny 2019/2020 je dirigentom operného súboru Národného divadla moravskosliezskeho v Ostrave. Doteraz tu dirigoval balety Don Quijote (Minkus), Nebezpečné známosti (Maskats), Korzár (Adam – Barcaroli), Luskáčik – Vianočná koleda (Čajkovský) a opery Škola žiarlivých (Salieri), Nabucco (Verdi), Manon (Massenet) či opery B. Smetanu Dve vdovy, Predaná nevesta a Dalibor. Vo svojom premiérovom hudobnom naštudovaní pripravil dve barokové opery Tanec nevďačníc (Monteverdi) a Dido a Aeneas (Purcell). V aktuálnej sezóne sa chystá na Smetanove Branibory v Čechách aj Rossiniho Lazebníka sevillského.
V roku 2023 sa Jiří Habart umiestnil v rámci dirigentskej súťaže Zoltán Kodály Conducting Competition v maďarskom Debrecíne na 5. mieste a takisto tu získal špeciálne ceny Maďarskej štátnej opery a orchestrov Budafoki Dohnányi Zenekar a Kodály Filharmónia Debrecen. V tom istom roku sa stal finalistom prestížnej dirigentskej súťaže Donatella Flick LSO Conducting Competition 2023 v Londýne. Je držiteľom štipendia Bayreuther Festspiele 2014.